Fałszywe oszczędności w spa wellness cz salonach kosmtycznych.

Coraz częściej zastanawiam się nad bardzo niepokojącym zjawiskiem, które obserwuję od wielu miesięcy na rynku kosmetycznym. Od kiedy głośno mówi się o kryzysie, zaczęło się wielkie oszczędzanie na kosmetykach profesjonalnych.  Niestety rynek zmienił się dynamicznie i nadeszły chude lata, ale czy to usprawiedliwia właścicieli, którzy za wszelką cenę oszczędzają na dobrej jakości i efektywności kosmetyków?

Nowa kultura spa i wellness zagościła w Polsce niespełna 10 lat temu. W tym okresie powstało ponad 700 nowych hoteli (dane GUS), nie mówiąc o jednoosobowych salonach kosmetycznych czy day spa. Z tak dynamicznie rozwijającym się sektorem, do Polski dotarły różne marki kosmetyków profesjonalnych. I nie tylko profesjonalnych, bo to co u nas nazywane jest marką kosmetyki profesjonalnej, na zachodzie jest dostępne wszędzie, nawet w sklepach ogólnospożywczych.

Wraz z napływem niezwykle tanich marek pseudokosmetyki profesjonalnej, nasuwa się pytanie – jak to możliwe, że do tej pory marki kosmetyki profesjonalnej oszukiwały swoich odbiorców, zarabiając krocie? 

Wielkie możliwości rynku i wzrost gospodarczy minionych lat spowodowały, że usługi kosmetyczne okazały się lukratywny biznesem. To pozwoliło na dynamiczny rozwój innych firm dystrybucyjnych, nie tylko tych handlujących kosmetykami, lecz także tych ze sprzętem czy pseudodoradztwem w tworzeniu obiektów bardziej lub mniej profesjonalnych. W sektor wdarli się handlarze, którzy choć niewiele mieli z nim wspólnego, umieli sprzedawać – często koncentrując się tylko na zyskach.

 Dzisiaj klient hotelowego spa to klient świadomy, średniozamożny, który wie czego chce, podróżuje po Europie i świecie, dużo widział i oczekuje odpowiedniego traktowania w centrum zdrowia i urody. Znajdą się również tacy, którzy oszczędzali na wizytę, żeby otrzeć się o odrobinę luksusu. Luksusu, a nie wysmarowania olejem jadalnym i zrobienia peelingu cukrem – kreatywność profesjonalistów nie zna granic. Od dawna stawiana teza, że wszystko co można zjeść,  nadaje się na ciało jest nieprawdą.

Dlatego apeluję do etyki profesjonalistów sektora kosmetycznego – nie oszukujcie klientów!

W niektórych hotelowych spa notorycznie można spotkać opakowania wielkich marek kosmetyków profesjonalnych, wypełnionych bliżej nieznanymi płynami, zawiesinami, czy opakowaniami po produktach jadalnych, kupionych w  spożywczym za rogiem. Takie działania to podstawowy błąd kierownictwa, ponieważ w biznesie tego typu i w czasach, których się znajdujemy liczy się klient i jego opinia.  To on wystawia laurkę o obiekcie – wszyscy wiedzą, że reklama szeptana jest najbardziej efektywną reklamą ze wszystkich.

Pamiętam czasy luksusowego obiektu na Mazurach – obłożenie przez cały rok, żeby zarezerwować pokój na święta Bożego Narodzenia, trzeba było załatwiać to po znajomości lub rezerwację wykonać z rocznym wyprzedzeniem. Dziś przez złe zarządzanie, zmianę polityki i właściciela, fachowcy, którzy stworzyli to charyzmatyczne miejsce rozeszli się do innych obiektów, a potęga popada w ruinę. 

Nowo powstające inwestycje (bardzo często wielomilionowe) są wyposażane w niezwykle drogi sprzęt – łóżka, kapsuły czy inne wymyślne, bliżej nieznane urządzenia, których sprzedawcy do końca nie znają. Brakuje natomiast środków na podstawę – dobre, profesjonalne kosmetyki.

Klient indywidualny zapełnia hotelowe weekendy, dlatego to dla niego trzeba stworzyć odpowiednią ofertę. Ekonomiści tworzący biznes plany dla obiektów przedstawiają w różowych barwach przychody z konferencji i restauracji, zapominając właśnie o kliencie indywidualnym, który stanowi w rzeczywistości ostatnią deskę ratunku dla obiektu.

Obserwując rynek zasłaniający się kryzysem myślę, że do końca nie ma racji właściciel, który na siłę oszczędza na produktach użytych do masażu czy na kotlecie podanym na obiad. Skoro tak, to po co szef kuchni? Po co wykwalifikowany masażysta? Moja rada brzmi – nie szukajcie fałszywych oszczędności – mogą was słono kosztować.

 

MURO:)

kosmetyki profesjonalne
naturalne kosmetyki profesjonalne http://www.alqvimia.pl

 

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zgoda